Avsnitt 3 - Från snickare till marknadsföringsproffs – möt Jonathan Haglund på AVACTI

I detta avsnitt av NKLT Podden möter vi Jonathan Haglund, grundare och co-founder av AVACTI. Från snickare till framgångsrik entreprenör inom digital marknadsföring – Jonathan delar med sig av sin resa, sina insikter om SEO och SEM samt hur AVACTI utmanar branschen med transparenta och effektiva lösningar. Hur fungerar SEO egentligen, och är det värt investeringen? Missa inte detta spännande samtal!

WebPages NKLT & Lisa Eriksson, Jonathan Haglund
Vad är sökmotoroptimering (SEO), sökmotormarknadsföring (SEM), Google annonsering och annat

I detta avsnitt pratar Lisa Eriksson med Jonathan Haglund från AVACTI som har sitt huvudkontor i Karlshamn. Vi tar upp frågor runt digital marknadsföring som sökmotoroptimering (SEO), sökmotormarknadsföring (SEM), Google annonsering och annat. Vi hoppas att detta avsnitt ska hjälpa dig bli inspirerad till att fördjupa dina kunskaper inom digital marknadsföring.


Intervju med Jonathan i textform

Hej det här är Lisa Eriksson och jag sitter här med Jonathan Haglund från AVACTI i Karlshamn. Hej Jonathan!

https://avacti.com/pages/medieproduktion

Hej Lisa!

Hur står det till idag?

Det är mycket bra. Det är fullt på alla fronter och det går som tåget, så det är roligt. Äntligen är måndag så man kan göra något vettigt igen.

Eller hur, eller hur. Ja, men vad jättetrevligt, så snällt att du ställde upp på den här intervjun. Kan du berätta lite om din bakgrund och vad som ledde dig till att starta AVACTI?

Ja, i grund och botten är jag snickare faktiskt. Från allra första början så skulle jag egentligen gått, jag gick naturvetenskap men insåg att jag kan inte sitta still, så jag bytte inriktning och började bygga. Jag har både mor och farföräldrar och min pappa är också gammal snickare så det blev ett naturligt val. Och där fick man ut all sin energi på ett bra sätt. Sen efter ett antal år i branschen så insåg jag att jag är mycket mycket bättre på att prata, filma, fota och marknadsföra saker än vad jag är på att stå ut med privata kunder som man bygger saker till. Och då drog jag igång ett eget bolag där jag filmade framförallt till företag, mycket på event, hos kunder, en del produktvideos och lite annat. Och efter ett tag där och jag gjorde mitt sista snickarjobb, så fick jag ett halvt mental breakdown och sa att nu räcker detta. Så jag sålde varenda grej jag ägde och drog utomlands. Jag sålde huset, bilen, alla saker. Allt jag ägde fick plats i en väska. Så jag hoppade på ett plan utan någon hembiljett och sen så drog jag runt om i världen ända fram till att corona slog till. Då satt jag på Bali och jag hann med det näst sista planet hem innan hela världen stängde ner, och där någonstans under min resa så träffade jag en massa människor och förstod att det här med att jobba online, remote, är mycket bättre än att gå ut bland kunder och man ska köra bil och det ena med det tredje. Så där någonstans förstod jag att det här med remote work och försöka hitta ett samband med att kunna ha en kundrelation utan att behöva träffa dem egentligen, utan att man ska ses så här, är väldigt nyttigt och väldigt bra och effektivt framförallt. Så jag kom hem och under tiden jag var iväg så vloggade jag alltihopa. Varenda dag gjorde jag en video och la upp, finns på min Youtube.

Då fick jag en del följare och sen när jag kom hem och sa att nu är jag hemma igen så blev jag headhuntad till ett företag som ville ha hjälp med att skapa content och detta var ett IT-bolag som säljer en massa avancerade tjänster. Det var bara molnlösningar och servrar och Azure och allt vad det heter. Då började jag med att ta upp marknadsföringsdelen igen som jag ändå har hållit på med sen 2015 tror jag att jag började med det. Där någonstans så insåg jag att det är ju det här jag vill hålla på med så jag freelansade för dem sen sa VDn till mig att "nu är jag kär i dig, jag vill anställa dig, jag vill aldrig någonsin släppa dig". Jag sade, "jag vill ha så här mycket lön". Bra, det blir bra. Jag sade, "Fan också jag skulle ha tagit i lite till...Sen var jag där i två och ett halvt år ungefär och på det här företaget så tog vi in en konsult för att den andra säljaren sade upp sig och på det här företaget så kom den här konsulten in och jag hade ingen aning om vilken person det var. Hade aldrig träffat honom i hela mitt liv. Det knackar på dörren och jag öppnar och säger "hej och välkommen, vem är du?". Han svarade "Hej, jag heter William, jag ska börja jobba här. Det är jag som är konsulten". "Hej William, vill du ha kaffe? Ska vi gå och sätta oss och prata?" Ja. Sen gick vi in i ett konferensrum och pratade oavbrutet i sex timmar ungefär och dagen efter så sa vi att vi måste göra någonting själva. Vi är exakt likadana och vi tänker på exakt samma sätt och vi vill inte sälja IT-tjänster utan vi vill hjälpa företag med hemsidor, marknadsföring och medieproduktion. Precis i samma veva som William börjar så får vi höra om ett case. Det är en annan kund som ringer som vi har hjälpt så mycket med SharePoint och lite annat sånt lullul. Då ringer den här kunden och säger "Hej, jag har precis fått en bild skickad till mig. Jag bad om att ha denna bilden och lägga på en text. Jag fick betala ganska många tusenlappar för detta." Jag var ganska rak i min beskrivning och frågade hur lång tid hade detta tagit? Det hade tagit en kvart men vi fakturerar ju inte kvartar utan vi fakturerar ju en timme. Så det hade kostat 700 spänn. "Jaha, inte 7000 då?" Både jag och William säger; "Vad fan säger du? 7000 spänn för att ta en bild och lägga på en text, det kan du ju göra i paint för fan!" Så, vi sade; "Vi tycker du ringer upp den busen och frågar, vad i hela friden har jag betalt för?". Då var det något fint ordnat, vi var tvungna att dra igång en kreativ process. Där blev vi så provocerade så vi sa att nu får det fan räcka. Den här branschen är bara lurendrejeri och man bara saltar fakturor bara för att. Så då gick vi hem till Williams källare och började planera hur ska vi skulle göra och hur ska vi ta över hela marknaden? Hur ska vi göra detta på rätt sätt så att både miljardföretag kan använda oss men även den lilla lokala butiken som kanske säljer för 400 000 om året, hur ska alla kunna använda oss? Vi planerade och planerade och bollade fram och tillbaka. Det tog ungefär ett halvår efter att vi hade börjat diskutera till att vi väl drog igång. Så drog vi igång 6 oktober 2023 och under första året var det mycket jagande och mycket annat. Sen till slut har vi nu kommit hit där vi är idag då, vilket är 1 år och 4 månader senare med lite över 100 kunder och har haft en omsättningsökning på nästan 700% årligen. Så något rätt gör vi. Så det är den korta historien av ett långt sammandrag.

Men det är helt fantastiskt och ni båda, jobbar ni remote eller bor båda ni i Karlshamn eller?

Jag bor i Sölvesborg just nu, men har köpt hus i Karlshamn så jag flyttar om en månad. Men det är ju inte mer än 3 mil emellan, så det tar ju inte mer än 20 minuter med bil hit ungefär. Så det är inte jättelångt.

Intressant. Jättekul att höra hur det här kom sig. Jag är ju väldigt intresserad av sökmotoroptimering (SEO). Kan du berätta lite om dels hur ni jobbar med det, och dels, för våra kunder skulle du säga, funkar verkligen SEO?

SEO är ju, jag brukar jämföra med som att träna. Det brukar ju vara att, man kan ju inte köpa på en vecka, "jag vill gå ner 5 kilo". Det är klart att man kan det men det krävs ju lite jobb bakom det och SEO är ju typ det mest "lulliga" man kan prata om inom marknadsföring. Vad som funkar bra i dina ögon och enligt data, så är det inte alltid det som är utfallet utan det har ju helt, beroende på mottagarna att göra. Ofta så söker ju en person på Google för att de har ett problem eller vill köpa en tjänst som underlättar deras liv, om man just har den delen. Sen kan man ju Googla på allt möjligt "när dog Napoleon" och sådana saker. Men om man har ett problem eller vill lösa någonting och effektivisera, så söker man ju på någonting och är texten relevant efter det svaret jag vill ha då är ju SEO jättebra. Men sen så finns det ju lite on-site, off-site, teknisk SEO - hemsidan ska vara  rätt uppbyggd med H1-taggar (dvs Header ett) och Alt-taggar (gäller bilderna på hemsidan) och allt vad det heter. SEO är väldigt "lulligt" skulle jag säga. Det är typ den svåraste tjänsten att paketera tycker vi. För att det är så många parametrar. Men vi brukar ju oftast, när vi får in en kund som säger "vi vill ha hjälp med SEO", då börjar vi se över; har inte vi byggt hemsidan så vet vi att det är fel på den, för att det är ingen som bygger rätt. Det är väldigt, väldigt ofta det är en stor, dyr byrå och sen så har de bara gjort det snyggt, men de har inte tänkt på den tekniska delen. Så då går vi igenom hela sidan så att alla H1 stämmer, alla H2, H3, bodytext och paragrafer och även att alla sidor länkar rätt. Ibland leder ju någon gammal länkning till en sida som inte finns längre, vilket inte är så bra. Sen brukar vi titta på strukturen på sidan, för att SEO är ju så mycket mer än att bara ha rätt ord. Det är ju till exempel, Google tittar mycket på relevans, om du går in på en hemsida och orden och texten är perfekt, men sidan är skitful, då är det ingen som stannar så länge och då har man inte så hög relevans, i och med att folk kommer in, de stannar i 12 sekunder och tänker, usch vad fult detta var, och sen går de ut igen. Då sänker ju det ens relevans, vilket gör att Google tänker; "Det här kanske inte är så bra då, även om texten är superbra, men hemsidan ser ut som skräp". Så då brukar vi lägga om strukturen, göra lite snyggare design, vad är det folk vill se, vad är det de tittar efter? Jag vill ju lösa mitt problem, jag måste komma in på en relevant sida och inte komma till en statssida som säger något helt annat. Efter vi har gjort den tekniska uppbyggnaden, ändrat om lite design, så kollar man över alla bilderna, så att alla Alt-taggar är rätt, även såna länkar som leder ut från sidan, men även som kommer från andras sidor, till exempel, att de stämmer. Och sen efter det så brukar vi kolla igenom att texten liksom, är skriven så att en person som inte jobbar med detta förstår. Oftast är ju företag väldigt passionerade över sina produkter och man pratar "Ja, den har 39 mm 1144 gummimembran", men det är ingen som fattar vad det är för något. Utan man måste förklara att det här gummimembranet, det är det som gör att insprutningen i din lastbil fungerar. Då bygger man ju mer, man pratar liksom med sin publik på ett helt annat sätt. Så det är väl typ de delarna som vi brukar börja med.

Men du, jätteintressant, har du någon, har ni någon generell, ungefär hur många ord som ska vara på en sida för att man ska få en bra ranking liksom?

Jag har inte datan rätt upp och ner, men alltså, något som vi tycker funkar väldigt bra just för det här med orduppbbyggnad på själva sidan, så har man kanske, en första sida, så har man lite om varje sak man gör, och sen så inne på själva tjänsten eller produkten eller vad det nu är för något, så står det lite mer, lite mer typ en "description", alltså en teknisk informationssida. Vi har gjort någon sida där vi har "information för dig som inte kan något" och sen så har vi en knapp som heter "för dig som är nörd", så kan man trycka på den och då kommer det mer text av sådant som mer nördar vill läsa. Sen så tycker vi ju, även om en blogg känns som 2003, så är det fortfarande förbannat bra. För att där kan man ju, det finns ju många typer av människor, som vissa ser en produkt och säger ja, det blir bra.  Sen finns det dem som undersöker, de läser gärna fyra, fem, sex gånger, de Googlar lite till och de kollar reviews och det är det ena med det tredje och då är blogginlägg väldigt bra just för SEO, för att där kan man ordbajsa lite mer, att få ut, att "G9, 11, 12 gummimembran har en hållfasthet av ett gummi", jag bara säger olika saker, jag har ingen aning vad G11 eller gummimembran är, men för dem som söker mer info, kan de faktiskt få det. Och det rankar väldigt bra och bloggen är ju oftast någonting, har du väl börjat läsa en blogg och den är intressant, då läser du gärna hela, vilket bygger relevans och då säger Google; "fatta hur bra detta är", för att folk är faktiskt kvar här och läser i fyra minuter.

Ja, det är fantastiskt, jag älskar ju att blogga, jag själv skriver ju så jag tycker det är väldigt fantastiskt att se hur bra det funkar för SEO. Vilka verktyg brukar ni jobba med när ni jobbar med SEO och utvärderar det och sådär?

Jag sitter inte med SEO faktiskt, utan det är mina två kollegor William och Fanny som gör det. Och vi brukar ju, det finns någon sida som Google har själva som heter PageSpeed, där man ser hastigheten, om den är tekniskt uppbyggd, om du har massa JavaScript som tar massa tid. För det gäller ju, det är också en sån sak, du säger ju rätt; "sökmotoroptimering", många säger "sökordoptimering". Men ord, det är ju bara en liten del av alltihopa. Och har du en slö och dålig hemsida, så hoppar man ut från sidan för att "åh, vilken tid det tar" i och med att "attention-spannet" hos en människa är noll och inget. Och då är det rätt bra att börja där, för då ser man både snabbheten på sidan, man ser hur den är byggd, om den är byggd i ett bra system. Man ser även lite SEO-score, även om inte den är kanske hundraprocentig, så får man ändå en liten indikation på hur det ser ut. Sen så får man en hel utvärdering på sidan, att "här används för mycket JavaScript, bilderna är inte komprimerade". Du behöver inte ha en bild på 34 MB på din hemsida för att 90% av dina besök är inne på telefonen, så man ser ändå inte alla pixlarna. Utan komprimera, ha dem under en meg, så är sidan mycket snabbare. Och sen ska man inte återläsa samma data, utan det ska gärna "cachas". Det är en första bra sida att kolla på, så man bara får ett litet övergripande. Sen använder vi en annan sida och har ett annat system också. Jag kommer faktiskt inte ihåg vad det heter, för jag har aldrig varit inne där. Det är de andra som sköter det.

Det vore jättekul att få chans att prata med William eller Fanny någon gång.

Det är nog inte omöjligt.

Vi kan dyka lite djupare in i SEO med dem, men det här är jättebra övergripande för kunderna, men det är ändå något som är bra för ett mellanstort bolag att satsa lite på sin sökmotoroptimering?

Ja, Google är ju en fantastisk produkt. Det är många som är inne där. Det sker väl fem miljarder sökning om dagen. Någon gång så kommer någon söka efter just det problemet som man löser. Det finns ju två olika sätt att synas på Google, eller ett flertal, men två stycken, väldigt enkla. Det är antingen via Google Ads, sponsrad, betald marknadsföring, så det syns högt upp på dina ord, om du har location, alltså geografiskt, eller så syns du organiskt. Det finns dem som är lite suspekta mot sponsrade inlägg och trycker aldrig på sponsrade länkar. Sen finns det dem som har Adblocker och det finns lite annat. Så om du bara satsar på Google Ads så tappar du en liten del av din målgrupp. Då gäller det att man även är väldigt högt upp när det gäller den organiska tillväxten, för att syns du inte där så har du tappat rätt mycket. Men man behöver synas på båda ställena, både med Ads och SEO. Det finns dem som bara söker och vill hitta första bästa. Sen finns det dem som hatar sponsrade inlägg och vill bara hitta organiskt. Så jag skulle säga att SEO är viktigt egentligen för alla. Vi har varit inne och tittat på sidor där det är hundramiljonersbolag som inte har rätt SEO huvud taget. Utan det ser inte alls bra ut. Så oavsett om man är en liten närodlingsbutik med öppet nästan aldrig, så är det ändå viktigt för den personen, samtidigt som det är det för hundra miljonsbolaget. Så SEO är väldigt viktigt.

Har ni märkt att större bolag anställer "in-house" någon som tar hand om SEO? Får ni fortfarande mycket förfrågningar? Vad tycker du rekommendationen kan vara?

Jag skulle nog aldrig tagit någon in-house på det. Om man jämför kostnaden med att ta in en byrå så är det oftast en bråkdel. Om du sitter i någon form av koncern där du ska ta hand om kanske tio hemsidor på en stol, då hade jag nog funderat på att anställa någon, men för en vanlig hemsida så har du inte tillräckligt mycket att göra för att kunna vara en heltidsanställd. Jag hade hellre tagit in någon enstaka, några timmar här, några timmar där. Något paketpris av något slag. Jag hade inte anställt någon tror jag inte. Utan hellre tagit in någon form av konsult eller en byrå som håller på mycket med SEO.

Stämmer det att du ansvarar för paid-social på AVACTI?

Jajamän.

Vilka trender inom digital marknadsföring ser du som mest betydelsefulla just nu?

Vilka bra frågor. Jag skulle säga... det finns många bra svar på den här frågan, men jag ser ju att Google går ju...alltså det går typ alltid bra. Oavsett vad man säljer för något, oavsett vad man vill annonsera om, så går Google alltid väldigt bra. Det gäller bara att hitta sin målgrupp och även få ut relevant info. Jag är med i lite forum så här och så läser man lite och så ger man varandra lite tips och sånt. Och där läser man ju mycket att Facebook och Instagram-annonsering har blivit mycket dyrare. Lite sen iOS 14.5 släppte den här att allt går inte att spåras. Kostnaden per klick och kostnaden per acquisition har blivit mycket högre, men även att videos är det absolut bästa när man ska fånga det här första intresset. Dem som Googlar är ju en sorts kund, medan dem som kanske inte vet att de har problem, eller när man bygger varumärket så ser vi att video är det som slår absolut bäst. Istället för en stillbild där det stå; "Hej vi löser ditt problem". Jag brukar kalla det för TikTok-syndromen. Det är ju det här snabba dopaminet, du måste fånga uppmärksamheten de första tre sekunderna. Det måste vara relevant info och det måste vara en "pay-off" när videon är färdig. Det finns en anledning till varför jag började titta på videon, varför jag lade 10 sekunder av mitt liv och jag stannade på grund av någonting man sa. Då måste den "pay-oouten" komma de sista fem sekunderna och sen gärna en "Call to Action". Gå in på vår hemsida, läs mer, beställ nu, boka nu, lite olika Call to Actions. Vad man nu säljer eller vad man vill att personen ska göra. Google, alltid bra. Videos är det vi ser slå absolut bäst.

Skapar ni videos till era kunder?

Ja, vi har tre ben inom AVACTI som vi brukar säga. Det är hemsidor och webbutiker, och sen har vi paid social då, och det är ju Google ads, Facebook, Instagram ads, LinkedIn, TikTok, Snapchat. Vad man nu vill ha för något. Alla system är ungefär likadana. Det är bara lite olika parametrar på de olika ställena. Sen så har vi mediaproduktion och det är foto och film. Och om inte jag filmar så har vi en partner som sitter här på vårt kontor som vi använder. Och vi jobbar ihop i 90% av alla hemsidefallen. Att de vill ha en header-video och det ska vara någon produktbeskrivning. Video fångar ju uppmärksamhet på ett annat ställe. En bild kan du titta på och så är du färdig på en sekund. Men kan du få folk att stanna de där extra 15-20 sekunderna så är ju video väldigt bra. Bara på grund av det.

Det är jätteintressant. Jag hoppar lite snabbt här för vi har inte så mycket tid. Men AI, hur kommer det att förändra sökmotoroptimering, hur folk använder nätet etc?

AI har ju, det är många som tror att AI kom typ 2022. Men AI har ju funnits ända sedan Nokia 33-tiden. T9 (predictive text/autokorrekt) det är en form av AI. Att den gissar vad du ska skriva med tanke på att du skriver den här skiten ofta. Så ger den förslag på det. För man skriver alltid, jag är hemma klockan fem, jag är hungrig, du är en fin människa. Så AI har ju funnits runt oss länge. Men så som det finns tillgängligt nu så kommer det absolut förändra. Men än så länge så kan ju AI bara läsa data och sånt som redan finns. Den kan ju inte hitta på något själv eller eget. Utan den tar ju bara komponenter från olika datapunkter. Och den kan ju fortfarande inte läsa känslor. Kanske ansiktsuttryck, men om jag berättar för dig om mitt företag och jag ser att du lyser upp som en stjärna och bara, "det här är det bästa som sedan skivat bröd". Det kan ju inte AI läsa. Vilket gör att man måste fortfarande ha det här personliga. 99% av AVACTI bygger på att jag, William och Fanny är dem vi är. Inte för att vi använder någon genväg med någon AI. Och sen är det någon AI-genererad video när någon står och säger "Vill du bygga en webbutik? Hör av dig till oss". Det är ju så opersonligt det bara går. Vi tror mycket på det här personliga bemötandet. "Kom hit och ta en kaffe. Kommer du på fredag får du en öl". Alltså att man bygger den här starka relationen. De ska känna att de kan lämna över sitt barn till mig. Alltså den tryggheten ska de känna, tycker vi i alla fall. Mycket av vår idé bygger på just detta.

Vi människor behövs fortfarande.

100%! Jag lyssnade på en föreläsning i Stockholm för många år sedan. Och då var det någon där som pratade om business to business. Det är inget organisationsnummer som gör affärer med ett annat organisationsnummer, utan det är Pelle och Kalle. Det är people to people. Vi behöver personer. Vi behöver ha tryggheten. Så AI kommer ta över jättemycket vissa sådana här arbetsmoment, men jag tror fortfarande att vi behöver det här personliga.

Jag håller helt med dig. Verkligen. 100%. På tal om det personliga. Vilka egenskaper anser du är viktigast för att lyckas inom entreprenörskap och digital marknadsföring som du har gjort?

Envishet. Det är en av de största, man måste ju verkligen gilla det man gör. Man måste brinna för det. Man behöver vara påläst. Väldigt mycket. För det händer ju saker hela tiden. Algoritmer ändras, folkbeteenden, världsekonomi. Vad som händer. Vad som trendar. Det är massa olika saker som påverkas. Så man måste ju vara väldigt påläst. Man kan inte sitta hemma och köra samma grej hela tiden. Utan man behöver anpassa sig lite. För det händer så mycket olika saker hela tiden. Sen skulle jag säga att man behöver ha ett inre driv till att vilja göra bra saker. Man ska inte drivas de första åren av att "nu ska jag tjäna lite snabbare pengar". För det är ett långsiktigt arbete. Är man ärlig och gör bra saker så kommer pengarna som en extra bonus. Och sen skulle jag säga att vara lösningsorienterad. Vi har bara varit igång i ett år och fyra månader, men sen vi startade så har det hänt 7000 olika saker som har gjort att vi har fått anpassa oss lite. För att våra tankar och idéer speglade inte verkligheten, och då får man lösa det "as you go". Och sen inte ha för långa bestämmelse-processer. Utan vissa saker är 80-20. Alltså bara säg "ja" och sen kör man. Och inte sitta och tänka och försöka uppfinna hjulet igen, utan kom till ett beslut fort. Testa och misslyckas så fort det går. För i varje misslyckande så hittar du någonting du lär dig. Och sitt inte och fundera för mycket på en massa saker, utan ut med grejerna, testa det. Våga testa ett tag och "find failure fast", om man kan säga ett sånt snyggt slang.

Men vad intressant, har du kommit på det själv eller är det något vedertaget?

Jag har lyssnat mycket på poddar, Alex Hormoz är en stor förebild.

Och även, det finns en annan tjej som är jätteduktig entreprenör, hon är också från USA någonstans. Och hon säger att "act fast", alltså om du kommer på någonting som kan vara bra, sitt inte och fundera, planera inte in ett möte utan ring direkt, återkoppla fort och var tillgänglig. Och om det inte funkar, gör det till "failure" så fort det går. För då lär du dig att; "Nej det var inte så här, nu provar vi nästa".

Alltså det är helt suveränt, jag har just gjort en Tony Robbins webbkurs och han pratar ju om det där också att, dels att våra misslyckanden faktiskt kan vara vinden i våra segel så att säga, och dessutom att man alltid ska ha sitt "varför", varför drivs man? Att det kan inte bara vara pengar, det måste vara något djupare där. Vad motiverar dig i ditt dagliga arbete och hur hanterar du utmaningar?

Utmaningar tycker jag bara är roligt. Inte bara att utveckla mig själv som person, men även att vi besitter ju en kreativitet utom denna värld. Både jag och William, vi har så mycket idéer och tankar om allt möjligt, men vi fokuserar på one thing, AVACTI. Och det som motiverar mig är ju egentligen, vi är väldigt hjälpsamma människor, vi vill ju inget annat än allihopa väl. Vi är ju inte här för en "quick fix" och sen så gör en exit och sen flyttar till Italien och aldrig pratar med människor igen. Även om det är såklart en liten dröm man har, men det är ju att drivs man av att hjälpa personer med sånt som andra tycker är jobbigt, svårt eller inte vill göra, så kommer man komma väldigt långt. Och jag har ju alltid varit lösningsorienterad, jag har alltid hjälpt alla med allt möjligt. Om det kommer till att bygga en vägg, bygga ett hus, fixa en hemsida, digital marknadsföring, foto, bilder, videos. Det bästa som finns är ju inte när fakturorna är betalda utan det är när kunden säger; "Fy fan vad bra detta blev. Tack så mycket för hjälpen". Det värmer ju mer än en betald faktura. Det är bara siffror, men det är just den här känslan när folk säger "alltså ni är så jävla grymma". Det är min motivation varje dag. Att få så många tack för hjälpen som möjligt per dag. Det är konstigt att man drivs av det liksom.

Jättefint, tusen tack Jonathan. Verkligen fantastiskt att jag fick prata med dig, jag har lärt mig jättemycket. Jag hoppas att det ska hjälpa våra kunder också. du får ha en trevlig dag.

Ja, detsamma.

Some fields are not valid
Popup kontakt form

Kontakta Oss!

Hej! Har du frågor eller förslag? Skicka ett meddelande nedan så svarar vi snart!

Login