Support

Fel på några av fälten
Kontakta oss


Snabbsupport via TeamViewer

Tel och epost

018 - 490 63 00
PGEgY2xhc3MgPSAibF9tYWlsIGxfbmV3X3dpbmRvdyIgaHJlZj0ibWFpbHRvOmluZm9AbmtsdC5zZSIgdGFyZ2V0PV9ibGFuaz5zdXBwb3J0QG5rbHQuc2U8L2E+

Din uppkoppling

Din IP-adress:
54.36.148.213 via OVH SAS

Ditt operativsystem:
unknown version ()

Din webbläsare:
unknown version ()

JavaScript:
Av

Mailinställningar

Kontotyp: IMAP

Inkommande mailserver: imap.ilait.se
Utgående mailserver: smtp.ilait.se kräver autentisering med användarid och lösenord.
Kryssa i kryptering med SSL och använd port 465

Om du använder Outlook: FILE - Account Settings - Account Settings - Change - More Settings - Advanced
Where it says Folders - Root folder path:
Enter: INBOX

För instruktioner om hur du sätter upp mail på iPhone:
iPhone mail support

Problem att skicka e-post

Om du kan ta emot men ej skicka e-post via ditt e-postprogram/smartphone har du troligen fel inställningar gällande server för utgående e-post (SMTP)

Felmeddelanden man kan få är:

550
553 Sorry relaying denied
554 Relay access denied
Meddelande accepterades inte av servern eftersom den inte tillåter vidaresändning

För att lösa problemet kan du i ditt e-postprogram ställa in att den utgående e-postservern kräver verifiering samt att samma inloggningsuppgifter som för inkommande e-post ska användas. Nedan följer exempel på hur du gör dessa förändringar i de vanligaste e-postprogrammen.

Apple Mail
Gå in under Mail > Inställningar.
Välj Konton och markera det konto du vill ändra.
Välj sedan ”Redigera SMTP-serverlista” och markerar Ilaits e-postserver.
Port ska vara 465, använd SSL och autentisering: ”Lösenord”
Ange samma användaruppgifter (e-postadress + lösenord) som för inkommande e-post.

Apple iPhone/iPad
Börja med att gå in i Iphones inställningsmeny. Rulla sedan ner till valet ”Epost, kontakter, kalendrar”. Klicka sedan på ditt e-postkonto.
Gå vidare in på e-postkontot och klicka på ”Utgående e-postserver”.
Klicka här på (primärserver) ”smtp.ilait.se”.
Använd SSL ska vara påslaget
Autentisering: ”Lösenord”
Serverport ”465”
Ange under användarnamn: Hela din e-postadress
Lösenord: e-postadressens lösenord
Spara ändringen och testa sedan att skicka om ditt meddelande.

Microsoft Outlook
Gå in under Verktyg > E-postkonton.
Välj Visa eller ändra befintliga e-postkonton och klicka på Nästa.
Markera det konto du vill ändra och klicka på knappen Ändra
Klicka nu på knappen Fler inställningar…
Gå in under fliken Utgående server och bocka i Den utgående servern (SMTP) kräver verifiering.
Kontrollera att port är 465
Klicka på Ok för att spara inställningarna.

Microsoft Outlook Express och Windows Mail
Gå in under Verktyg > Konton.
Markera det konto du vill ändra och klicka på knappen Egenskaper
Gå in under fliken Servrar och bocka i Servern kräver autentisering.
Klicka på Ok för att spara inställningarna.

Mozilla Thunderbird
Gå in under Verktyg > Kontoinställningar.
Välj Server för utgående e-post.
Markera den server du använder för att skicka mail och klicka på Redigera’.
Kryssa i Använd namn och lösenord.
Fyll i hela din e-postadress under Användarnamn.
Klicka på Ok för att spara inställningarna.

Entourage
Gå in under Entourage > Kontoinställningar….
Markera de konto du vill ändra och välj Redigera.
Välj Klicka här om du vill visa avancerade sändningsalternativ.
Här markerar du SMTP-servern kräver verifiering.
Stäng fönstret för att spara inställningarna.

Login